Особистісно - орієнтоване навчання як основа творчої діяльності учнів у процесі вивчення біології»
З досвіду роботи Мормуль
Антоніни Леонідівни, вчителя біології
КЗ "Приморський
ліцей», Запорізької області
Науковими та методологічними основами
досвіду є ідеї особистісно орієнтованого навчання, що містяться в працях
В.В.Серикова, І.С.Якиманського, О.П.Якуніної, С.І.Подмазіна та ін. Особистісно
орієнтоване навчання забезпечує розвиток
та саморозвиток особистості учня, виходячи з виявлення його індивідуальних
особливостей як суб’єкта пізнання і предметної діяльності. Своє завдання вбачаю у забезпеченні оптимальних
педагогічних умов для розвитку дитячої обдарованості. Важливою умовою є
постійне спілкування з дітьми, взаємна
повага вчителя і учня, підвищення мотивації
до навчання. Для самореалізації особистості дитини суттєвим є розвиток пізнавальних інтересів. Залучення
учнів до діяльності через виконання випереджувальних завдань, написання
повідомлень, доповідей, підготовки презентацій,творчих завдань,
науково-дослідницьких робіт надає можливість набути таких якостей, як
спостережливість, цілеспрямованість, відповідальність. Адже учні, захоплені
справою, яка їм подобається, проявляють наполегливість, силу волі в опануванні
тими знаннями та вміннями, які випереджують програмні вимоги. За таких умов
дитина йде наполегливо вперед до поставленої мети.
Проблема особистісно - орієнтованого навчання є
складною й багатоаспектною та вимагає комплексного
підходу.Свою педагогічну діяльність
скеровую у наступних пріоритетних напрямках:
· інтерактивні
методи навчання
· профільне навчання
· інтегровані уроки
· науково-дослідницька
робота .
Основні
показники результативності:За результатами ЗНО з біології (2012-2014 р) майже 65% випускників продемонстрували високий
та достатній рівень навченості. Учні ліцею займають призові місця з біології на олімпіадах,
конкурсах, захисті робіт МАН.
Комментариев нет:
Отправить комментарий